“Rozmowy o apologetyce” #15 Czy Bóg stworzył świat w 7 dni? Prof. Barbara Strzałkowska
Małgorzata Madej
Najbardziej tajemnicze fragmenty w Biblii to niewątpliwie pierwsze 11 rozdziałów Księgi Rodzaju. Czy Bóg rzeczywiście stworzył świat w 7 dni? Dlaczego opowiadanie o stworzeniu świata jest dla współczesnego człowieka tak mało wiarygodne? Czy Ewa powstała z żebra Adama? Czy nadal odczuwamy konsekwencje upadku pierwszych ludzi? Wiele wątków z Księgi Rodzaju pojawia się także w innych mitologiach, czym opowieść biblijna się od nich różni? Na te inne pytania dotyczące stworzenia świata i upadku człowieka odpowiada prof. Barbara Strzałkowska.
Prof. Barbara Strzałkowska jest biblistką, autorką książek i artykułów, wykładowcą na UKSW w Warszawie oraz cenioną przewodniczką po Ziemi Świętej i krajach biblijnych.
POSŁUCHAJ POZOSTAŁYCH ODCINKÓW PODCASTU
W “Rozmowach o apologetyce” skupiamy się na obronie prawd i wartości chrześcijańskich. Wyjaśniamy prostym językiem, dlaczego wiara chrześcijańska jest aktualna, a życie według jej wartości jest wciąż możliwe w XXI w. Wraz z zaproszonymi gośćmi, specjalistami z obszaru teologii i dziedzin pokrewnych, publicystami i autorami, zastanawiamy się nad racjonalnością wyznania wiary, relacją między religią i nauką oraz miejscem Boga w świecie zdominowanym przez podejście naukowe. Prezentujemy argumenty, dzięki którym słuchaczom łatwiej będzie przekonywać inne osoby, że warto wierzyć Jezusowi, Biblii i Kościołowi. Podcast prowadzi Małgorzata Madej.
“Rozmowy o apologetyce” oglądaj na: YouTube i Facebooku Contra Gentiles
Słuchaj na: SoundCloud, Spotify, Apple Podcasts, Google Podcast
Przeczytaj także
-
W poszukiwaniu zrozumienia, jak działa Bóg
-
Działanie Boga powszechne i szczególne
-
Działanie Boga bezpośrednie i pośrednie
-
Proste działanie ze strony Boga
-
Złożone działanie Boga
-
Stwórcze działanie Boga
-
Teizm naturalistyczny o działaniu Boga w świecie. Część I: Dlaczego trudno połączyć teizm z naturalizmem i dlaczego warto – według teistów naturalistycznych
-
Teizm naturalistyczny o działaniu Boga w świecie. Część II: Co trzeba zmienić w teizmie, żeby dostosować go do naturalizmu naukowego
-
Teizm naturalistyczny i Bóg luk
-
Bóg luk a luki dla Boga w przyczynowym porządku świata – według niektórych teistów naturalistycznych
-
Ian G. Barbour o działaniu Boga w świecie
-
Luki dopuszczane przez teizm naturalistyczny: Jezus i metafizyka
-
Wbrew teizmowi naturalistycznemu Boskie cudowne interwencje nie kłócą się ze współczesną nauką – według Alvina Plantingi
-
Alvin Plantinga o trzech wątpliwościach teistów naturalistycznych wobec cudownych interwencji
-
Stworzenie bez początku, czyli mocny teizm naturalistyczny o stworzeniu świata
-
"Rozmowy o apologetyce" #11 Jak działa Bóg? Ks. Adam Świeżyński
-
Jak Bóg stworzył człowieka – według teizmu naturalistycznego
-
"Rozmowy o apologetyce" #15 Czy Bóg stworzył świat w 7 dni? Prof. Barbara Strzałkowska
-
Alvin Plantinga o tym, że nie wiadomo, co teistom naturalistycznym nie podoba się w idei Boskich interwencji
-
Czy pojęcie cudu jest logicznie niespójne, bo prawa przyrody nie dopuszczają wyjątków? Argumentacja Roberta A. Larmera
-
Idea cudów jako wyraz deizmu. Odpowiedź Roberta A. Larmera na ten dziwny zarzut
-
Czy cuda świadczą o tym, że Bóg jest „partaczem”? Odpowiedź Roberta A. Larmera
-
Czy jeśli Bóg czyni cuda, to jest niesprawiedliwy? Odpowiedź Roberta A. Larmera
-
Czy cuda to „zabobonne mamidła”? Część I: Davida Hume’a argumenty przeciwko cudom
-
Czy cuda to „zabobonne mamidła”? Część II: Odpowiedź Roberta A. Larmera
-
Czy cuda to „zabobonne mamidła”? Część III: Odpowiedź Clive’a S. Lewisa
-
Czy cuda to „zabobonne mamidła”? Część IV: Cztery kontrargumenty Jacka Wojtysiaka
-
Dlaczego Bóg nie ujawnia się w bardziej przekonujący sposób? Profesor MIT odpowiada na pytania o religię i naukę.
-
Czy Bóg się przed nami chowa? A jeśli tak, to czy jest sadystą? Flew kontra Baggett, Habermas i Kreeft
-
Czy cuda to „zabobonne mamidła”? Część V: Hume’a trzy zarzuty a posteriori, odpowiedź Larmera i nieco C.S. Lewisa
-
Czy cuda to „zabobonne mamidła”? Część VI: Chrześcijaństwo a cuda w innych religiach